2013. szeptember 29., vasárnap

ALMASZÜRET HARANGVIRÁG TANYÁN

Tegnap gyönyörű napsütéses időben megkezdtem az alma szüretet leghűségesebb segítőtársammal Lucy kutyusommal.

Az idei év csodálatos termést hozott a kertben. Gyümölcsből a sárgabarack a szilva és az alma termés is bőséges volt. A körte és a birsalma szürettel még várni kell, de ezek is jó termést ígérnek. Zöldségből is termeltünk borsót, paprikát, paradicsomot, habár ez utóbbit inkább a poloskák ették mint mi. Fantasztikus volt a cukkini és az uborka termés is. Az uborkák között nem voltak ritkák a 30 cm-nél is hosszabb óriás példányok.

Az almafából négy darab található a kertben. Most csak a legnagyobbat kezdtem szüretelni. Nem tudom, hogy hány kilót szedhettem le, de az biztos, hogy még legalább háromszor annyi maradt, ezen a fán. Körben az ágai a földre lógnak a sok termés miatt.

Lucy kutyusom persze végig asszisztálta a szedést. Neki mindenhol ott kell ahol történik valami. Azt tudni kell róla, hogy nagyon szereti az almát, de eddig csak szeletelve ette. Ameddig a lehullott almák csak szépen üldögéltek a fa alatt, akkor még Lüszkét nem nagyon izgatták a szép piros és zöld kerek valamik. Amint viszont beleharaptam egybe, és megnyalta, elszabadult a pokol a kertben.

Lucy úgy döntött, hogy Ő is segíteni kezd a szüretben. A megkezdett almacsutkám és még egy talált fél alma elfogyasztása után a hullott almákat szépen sorban elkezdte bespájzolni a házba. Jutott egy-kettő a konyhába, fürdőszobába, egyet még az ágyam mellett is találtam szépen elrejtve.
Miután ezeket, legnagyobb bánatára egy kivételével, ismét begyűjtöttem nekiláttam az alma feldolgozásának. Ma pite sütés lesz, és a fiacskáim is nagyon örültek a tényleg 100%-os almalének.

 BRigó


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése